Translate

fredag 19. april 2013

Møt opp på åpen dag på lørdag

Jeg skal på åpen dag på Gamlå.

Ungane glede seg til å se kossen stadion er blitt i løpet av vinteren. Firaåringen lure på kossen Maakebergstribunen vil være:) Konemor er litt øvegidde for det er jo heilt tydeligt at alle tre er blitt godt påvirka av meg. Eg er forresten litt usikker på om motivene mellomstejenta har er kamp, pølser i kiosken eller om det er high five med Mæland og Søder som er tingen. Uansett så har vi reist him etter hver kamp med mange fine og rare fortellinger. Det er stort for ei jenta på 8 år å få klem av fotballheltane. Men det som sitter mest i er nok bluss på Vestre Stå og stort fyrverkeri utenfor og ikke minst to digre gravemaskiner på gressmatta etter nedsablingen av Viking i siste kamp i fjor. Takk Tor Arne for det målet. Det målet betyr så mye for mange av oss!!

Eg er forresten veldig spent på kossen markeringen av ny stadion (eller gressmatte må eg vel si, for det er vel ikkje så møkje som er nytt) og ny sesong blir nå på søndag. Den beste måten å feira på er å dra him tri poeng. Rosenborg bør vel være en overkommelige motstander på dette tidspunktet. De har hatt noen lette kamper i starten av sesongen, og har fått noen billige poeng.

Det er også spennende at klubben har begynt å selge navnerettighetene til tribunesekjonene. Håpe bare at klubben er kritisk nok slik at de ikke selger til firma vi ikke identifiserer oss med. Eg synes det er flott at lokale selskaper bryr seg virkelig om klubben vår og er villige til å legga mye penger ned i klubbkassen.
For meg starter serien denne helga. Glede meg så ein unge te å igjen møta gamle kjenningar på tribunen. Føla på atmosfæren. Flomlys i lett kveldståke og fulletribuner og en forventning til at laget skal gjøre det godt.

Til slutt. eg er imponert over de reisende maaker. Det er uten tvil til god hjelp for laget når gjengen hørres gir fra seg mer lyd enn hjemmepublikum i de to siste bortekampene!

PS. Du treffe meg rundt Altiboxbilen på lørdag.

maakemedlem 114, ut.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar