Translate

tirsdag 2. april 2013

Medalje i november?

Isen på Førresfjorden er snart borte for iår
Det betyr vel at fotballsesongen nærme seg med stormskritt. At serien sko starta før isen på sjøen gikk hadde eg ikkje trudd. Seien starte nå til helgå me bortekamp i Sandnes, fremdeles i tidligaste laget, men pytt pytt, me nærme oss grønt gras 7 april.
Eg bryr meg ikkje om den der treningskampen i Ålesund.. Eg fekk sett kampen i godt lag i ein fryseboks/lysthus på Aureivegen. Håpet var at spillet sko varma, men nei da.


Eg som er supporter trenge ikkje nødvendigvis å ha beina på bakken eller å vær så veldigt diplomatisk.Meiningar når me komme til min verden er ofta svart/kvit. Enten er du med eller så er du ikkje. Eg lika godt å bli engasjerte og å diskutera koffår og kim og alt det der.


Ingen is i 2003 Teorien er at det blitt kaldere
(c) Eirik Hustvedt
Men et lite tilbakeblikk fra forrige sesong kan vel være på sin plass. Mange uker er gått siden siste blogginnlegg fra meg og det er veldig gøy å høre at folk savne å lesa om mine ytringar. Mine kalkulasjoner fra året som gikk er at om dommerane hadde dømt  50/50 til begge lag så hadde FKH hatt 57 poeng. (Se tidligere blogginnlegg) Vi hadde derfor hatt sølvmedalje, for fleire av poenga vi har blitt fratatt var mot Godset.
Ellers er vel det viktigaste så har skjedd i vinter er at flere sentrale spillere på FKH laget signerte nye flerårige kontrakter og at Trygve tar ett år til. Husker eg leste på www.fkh.no at Kristiansen hadde "resignert"... Eg tenkte jo "herregudminhatt, koss ska detta enda?", men så va det jo heldigvis kontraktsforlengelse eller en signering av reforhandlet kontrakt.
resignere: verb intr. resignere ( v2) [ɾəsɪgˈneːɾə] avfinne seg med situasjonen, gi opp..
Vi liker ikkje at spillerene våre resignerer. Resignering kan pakket fra sør (Vikign for dei så ikkje følge med på fotballen) drive på med :)

Det er også blitt signert fleire spennede spillere så ihvertfall eg har stor tru på skal slå til i laget vårt.Me har fått CG te Haugesund nå, og eg trur at den versjonen av CG så me har fått, er en bedre spiller enn orginalen for oss nå på detta tidspunktet. Så får det visa seg om 8 måneder om eg tar heilt feil.

Nå varme solå og gresset er på nippet te å bli grønt, kjenne på meg at det krible i føttene og eg endeligt begynne å gleda meg te serien ska starta. Det tullet mot Aalesund får me barra legga bak oss og heller gleda oss te serien starte mot Sandnes Ulf.

Maakemedlem 114, ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar