Translate

tirsdag 9. april 2013

På ein måte...

På ein måte...
så føle eg at sesongen ikkje er i gang enda. Vi har ikke fått en like god start poengmessig som sist sesonge. Spillemessig så har heller ikke laget ikke forbedret seg på noen måte som jeg kan se. Eg huske sesongstarten fra ifjor med engen i første kamp, Molde og Godset i de to neste kampene. Slik eg husker det skulle vi hatt trepoengere i alle kampene. Takk til dommerne for at det ikkje skjedde... 2012 versjonen av seriestartlaget var outstanding. Håper Jostein kan finna oppskriftå så snart som muligt sånn at me kan begynna å feira trepoengerar;)

Neste seriekamp er mot Hønefoss og nå må guttane vise hva som bor i dei. Eg trenger å bli overbevist.  Ska me fortsetta å ligga på øvre halvdel av tabellen så trur eg me må få litt meir av "fysst i alt" mentalitet. Me ska vinna både fysste og andreballar. Vinna kvar hodeduell. Me må vara fysst på kvart einaste innlegg, me har ikkje råd til å slappa av ein einaste gang, for da blir me straffa med ein gong med enkle mål imot...
Bilde fra en av de utallige seirene mot de mørkeblå.
Bilde tatt fra www.vg.no
Har forresten allikevel fått meg litt godfølesle foran denne kampen og nå gleder eg meg til å hørre kampen på radioen. Vi var det beste bortelaget i Tippeligaen lenge ifjor og eg rekne med at den trenden vil fotsetta. Legger også amerke til at noen i media og andre bloggere syter over at Søder ikkje skåre mål. Eg trur ikkje me ska stressa det så møkje. Eg trur at når det løsne, så komme laget te å bøtta inn på med mål, og da er det ikkje såå viktigt om det er spissen eller midtstopparen så putte. Me vinne og tape ilag.

Stadion:
Eg kjøre forbi noen ganger i uka, og eg må si at eg er spent på korleis vår nye plass vil fungere. Forhåpentligvis vil akustikken på vår nye tribune være så god at vi "eier" stadion, men eg trur take blir for kort til at det blir godt nok. Utseendemessig hadde eg aldri trodd at Gamlå kom til å se så bra ut som det ser ut til å bli. Skikkelige facelift på Vestre.

PS: Isen ligge enda innerst inne i Førresfjorden. Nå er det bare is fra Skre og innover, så om noen dager så er det nok isfritt og fotballen kan starte for alvor på Haugalandet.

Til slutt så må eg få ønska Håvard Storbæk lykke te videre i Odd. Makan te symaptiske kar. Lurer også på om du komme te Haugesund for å ta eksamen med oss?

Maakemedlem 114, ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar