Translate

tirsdag 14. august 2012

Kånemor med på fotballtur

Å ha sin bedre halvdel med på bortekamp og plassering høyt oppe på borteseksjon sammen med Maakeberget e tøft. Ein er jo litt nervøs for ka hu vil sei om dei hu møte av våres menn og kvinner, me er vel ikkje såå mången som er heilt A4 av oss. Tilsammen kan vi vel heller kalles snittet av befolkningen her på Haugalandet.
Hu mor er jo ikkje så interessert i fotball, og de gangene hu har vært og sett på kamper der jeg har spilt selv, har jeg som regel havnet på legevakten for å sy kutt eller andre verre ting. Jeg har forståelse for at fotball ikkje er sporten som tiltaler henne mest.

Etter en lang formiddag og en kort ettermiddag med hyggelig besøk hos kjente, og utdeling av kvite og blå blomster var det derfor eit spent Maakemedlem som entra Brann stadion. Eg mista sjølsagt fokus på damå med ein gang dommaren blåste kampen igang, og eg var med ein gang i min egen verden av skylappar og Maakesanger da personen på siden av meg hyler høyere enn det eg gjere for eit frispark me ikkje fekk av dommaren. :) Satse på at hu og blir bitt av fotballbasillen, og blir med i det gode selskap. Eg vil lika å sei at Maakeberget er ein inkluderandes gjeng som svært gjerne tar imot deg både på hjemme og bortekamper. Eg er 100% sikker på at det hjelper gutta på banen når me lage et helsikes liv på tribunen, og mest lyd lage me når me står sammen og samarbeider for å nå dette målet.

Cupkampen på lørdag blir nå veldig viktig i og med at det blei tap i Bergen. Med rett innstilling ska den kampen vara ein "walk in the park". Innstillinga skal være som vanlig når vi møter noen på hjemmebane. Bånn gass i 90 minutter! Tar vi for mange hvileskjær blir det at vi inviterer Hødd inn i kampen, og dei kommer til å ha samme innstilling som oss. Dei har heller ingenting å tape i denne kampen heller. Eg er for min del mer nervøs for sånne kamper som dette enn for kamper mot f.eks Engen. Der vet en ihvertfall hva en møter i motsetning til et lag som kommer til Haugesund for å spille sin "årets kamp".


Landslaget: Eg kan ikkje i min villaste fantasi tenka meg koffor dei folkå borti Oslo ikkje tar med Per Morten Kristiansen som keeper... Maen e jo uten tvil Norges beste og mest stabile keeper over lang lang tid nå. Dei to så er der nå har heller aldri vært gode på landslaget. Vekk me dei. Få ein skikkelige kar inn i landslagsmålet.

Maakemedlem 114, ut.

Les resten av bloggen her: www.karmoya.blogspot.com



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar