Translate

søndag 26. august 2012

"For me vett at når det blir seier

Så ska me møta byfolk og .... ikkje bønder." Sånn går ein av Maakebergets chants, og basert på dei siste to kampane må eg få sei at det stemme godt.
Me møtte byfolk av den høflige sorten i den 20 tippeligarunden. De lot oss styra alt og lot oss få lov til omtrent hva som helst. Hødd var mye bedre enn Stabæk.

24 sekuders spill. Søder får ett ferdigscora mål av svenske Pontus. Pang og 1-0. Rett etter avspark får Fevang ballen fra Mæland og smeller den vakkert i mål fra over 20 meter :) Det e god å vara tebars på vinnarsporet. Magiske første minuttar på Gamlå. Guttane så jobbe så hardt at dei kjenne blodsmaken i monnen. Eg kan ikkje huska eg har sett Trygve Nygård så sliten før. Takk for innsatsen Trygve. Viktigt at me har sånne som deg så står fram og jobber og sliter istykker motstanderane!!
Hørrte og på radioen at spissane våre i dag ikkje gav 100%... Ska bli gøy å se på når de kan gi oss 100%... Satse forresten på at me får full innsats fra samtlige adle dei ti gjenståande kampane. Elle eg satse ikkje på det, eg forlange det.

Det er ein spennande høst me går i møte. Mulig vi har funnet formen igjen nå, og at vi slipper overgangsmas videre i høst. Videre så kan det sjå ut som om Godset tydeligvis har gått på sin sedvanlige høstsmell. Ein høst med kampar der me ska spilla både mot Molde, Rosenborg og Godset. Positiviteten ligge tjokkt utpå meg og eg kjenne eimen av gull :) elle iallefall medaljar. Håpet er realistiskt. Men det viktigaste akkurat idag e at Viking og Brann igjen e under oss på tabellen. Det har ikkje vært noen gode uker etter tapet i Bergen der Brann og Viking sneik seg foran oss på tabellen.

Neste kamp e mot Odd på Gamlå, og eg legge med gled merke til at i kamprapporten er siste målskårer for Haugesund ikkje navngitt. Kom igjen og gi oss fleire mål og godt spel på søndag Håvard.
Har også scanna igjennom det som er å finne på nettet om kampen i kveld og eg legge merke til at Aftenposten (kor hørre den blekkå hima?) har hele tri artiklar om kveldens kamp i Haugesund. Trur eg for framtidå legge dei over VG i leselistå mi. VG har jo ikkje noe stoff om Haugesund virker det som. Ellers er det bare en lat journalist som er utsendt fra Oslo lokalen (VG).

Ellers er det jo mye spennande som skjer med planane om nytt stadion. Tegningar er kommt, og eg synes det ser flott ut. Eg synes tegningane av fasaden av nye vestre ligne på bygningen så e plassert oppå Essostasjonen på Flotmyr. Noen som tenker "helhet" i området :) :) Noen sier det ligne på ein betongklosse hentet fra 60 tallet. Eg seie flotte greier det, kanskje stadion kan skremma noken % ut av motstanderane når de får sjå på kreativiteten våres.

Maakemedlem 114, ut.

Les resten av bloggen her: www.karmoya.blogspot.com





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar