Translate

torsdag 2. august 2012

Vålerengen idrettsforening

Så var vi kommet til August.. Endeligt.

Trur eg ska glømma Julimåned så snart som overhodet muligt. Dårligt vêr og dårligt med poeng. Trur me e blitt litt bortskjemte her på berget når me trur at me ska vinna enkelt mot lag som Rosenborg, Odd, Sogndal og Hønefoss. Mulighetane våres var der til å ta full pott, men sjansane blei sølt bort. Nå må me ta samling i bånn og ta fra det som gjør oss te det frykta hjemmalaget me er. Meir enn 120% innsats og full konsentrasjon i HELE kampen.
FKH har et toppnivå som er høgare enn Vålerengen sitt toppnivå, både som enkeltspillere og som et lag. Allikevel frykter eg at detta laget fra hovedstaden ska klara å få marginane på sin side slik vi opplevde i første kamp i Tippeligaen iår.

Vålerengen idrettsforening har noen spillere som me kjenne fra før. Andreas Nordvik og Morten Berre som begge har vært innom en sesong hos oss. Såg forresten leiligheten som Morten Berre bodde i her i byen var til salgs. Eg husker vi alltid stoppa utforbi denne leiligheten og sang Morten Berre sangen(bare kalt Solskjærsangen)utforbi denna leiligheten på vei fra sentrum og til Gamlå kampdagen.

Etter desse orda kjenne eg at nå er det på tide med kamp igjen. Eg hungre etter tri poeng.


Så til alle mine stalkerar:D Eg ska te Bergen og eg har fått konemor med meg:) Elle hu har spandert tur på meg i fødselsdagsgave...Hu ville ikkje så gjerne reise med Maakebussene, så vi treffes på pub før kampen.Te gjengjeld har eg skaffa billett sammen med Maakeberget.

Te slutt som den sure gamlingen eg e... :)

Eg vil også gjerne få analysera koffår me har fått mye mindre fra dommerane enn motstanderlaga.
Eg vett ikkje om supporterar fra andre lag enn de fra de største byene har det sånn også. Den sure følelsen av å bli forfordelt i forhold til de laga som kommer fra de "sentrale" delene av landet. Du kan gjerna kritisera meg for å ha FKH briller på når eg skriver detta, men me sko ihvertfall hatt ett rødt kort mindre, motstanderane sko hatt ihvertfall to røde meir. Vi skulle hatt minst 4 straffar for og ein straffe mindre mot. Summen av detta.. ja, mange poeng som er rent ut i sanden. Eg trur dommerane e veldigt mot oss på grunn av målet te Søder mot Molde. Saken der er at minutter før ble Skjerve felt, noe som må væra den tydligaste straffen på lang tid. Me føre kampen og er i ferd med å knalle inn mål nummer to og eg trur linjemaen kompenserte for feilen sin der eg. Denne episoden ligger nok i hodene til alle andre dommerar me får, og eg føler vi får ikkje akkurat fordeler fra dem for tiden, heller stikk motsatt...

Maakemedlem 114, ut.

Les resten av bloggen her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar