Translate

torsdag 20. september 2012

Er håpet lyseblått?

Det er ihvertfall et ordtak som sier at håpet er den fargen. Mitt håp er at denne gangen skal vi klare å kjempe et lag ut av stilen igjen slik som vi har hatt for vane å gjøre. Når det kommer til fargevalg på drakter må jo samarbeidsklubben fra sørfylket enten hentet inspirasjon fra kjøpeglade City i England, eller Malmø i Sverige. Eller så er forklaringen så enkel at det var barra ein gjeng med husmødre som satt i styret da draktfargen skulle velgast;) Babyblåhimmelblå :) Eg lure også på om FK Haugesund var inspirasjonen te fusjonen klubbane i Sandnes hadde. Om dette er tilfelle, så forstår eg godt hvorfor Sandnes Ulf er ein suksess. Dermed er det paybacktid for våre venner fra sørfylket. Gi oss mange mål og alde tri poengene ellers gjere me som Apple: saksøke dåkke for å herma itte oss!!

Eg glede meg te gjensyn med gamle kjente i denna kampen, Ronny Espedal som eg husker som ein solid stoppar og trenaren Asle Andersen som var vår kaptein i fleire sesongar. Håper han får ein hyggelige dag på stadion, og at han ikkje er så frekk at han våge å forsøke å ta med seg poeng hjem fra Gamlå.

Min frykt er at guttane våre skal tru at denna kampen skal bli lika lett å vinna som kampen mot Stabekk. Da går vi i samme fella som vi gikk i mot Hødd... Kampene i Tippeligaen vinnes med å ha størst innsats, størst ro med ball, beste taklingar osv. Ikkje frekke finter eller sexy hælspark. Det er 100 % jobbing som som gir grunnlaget for seier på banen. Det samme gjelder også på tribunen. Me så e tilskuere me må visa laget støtte med å jubla, heia klappa eller ka nå du vil bidra med. Det andre så du må bidra med e å komma på kampen. Har du et sponsorkort og ska på hyttå, gi det te han naboen så ikkje pleie å gå på kamp hellår.

Eg ska gi jernet på søndag, for nå som me har hatt litt resultater(og dommerar) imot oss, e det nå det e viktigt å støtta guttane. Møt opp på Gamlå seinast halv seks på søndag, kjøp ein kaffi og gi gass når klokke bikke 18.

Maakemedlem 114, ut.
Les resten av bloggen her: 
Www.karmoya.blogspot.com


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar