Translate

søndag 7. oktober 2012

Plankekjøring?

Eg tenkte at ordet plankekjøring gjerna kunne vore ein fine tittel foran kampen mot Fredrikstad. Tidlegare i sesongen kunne dette godt vore ein tittel eg kunne brukt, men etterhvert som sesongen har skridt fram, har kvar kamp vist seg å væra vanskelige for oss. Ingen kampar har blitt vunnet overbevisende av FKH etter sommerferien. (med unntak av kampen mot Stabekk da.)

Eg va på minikonsert med Tom Roger Odland på amanda på lørdag, så då blei eg inspirert te å googla ordet "plankekjøring" i håpet om å få mange artiklar om Fredrikstad. Resultatet blei noke annerledes enn forventa Se: Bilistane e lika gærne på Østlandet som dei e på Haugalandet...
Bilde klippet fra www.rb.no Bildet e tatt av ein anonym bilist.

Det eg trur idag er at kampen avgjøres av det laget som vil mest og springer mest. Blir også spennende å se om dommeren klarer å sette seg i tidlig respekt. Eg tenker spesielt på Fredrikstad som etter min mening har de spillerene som er mest ufine og i tillegg råe/stygge i den norske ligaen. Baneforholda ligge jo godt te rette for slemme hæltaklingar idag.
Bilde stjelt uten lov fra www.pondus.no Den hypereffektive administrasjonen i blekka gidde ikkje svara på epost fra meg, så eg bruke bildet. Burde jo vore kjempereklame for blekka.
Eg tror me har mye å spilla for i denna kampen. Æren å spilla for er ein ting, som det å ikkje vinna mot et feigt Fredrikstadlag som ikkje er interessert i å angripa når de spille på himabane tidligere i sesongen må også være motiverende. (kampen endte 0-0). Me har ihvertfall ære, me legge oss ikkje bakpå sjøl om me lede på Lerkendal. Ein kamp der alt gjekk inn og mot oss... Kjenne eg er irritert på dei to kampane enda.
Vinne me idag, passere me fattige Viking på tabellen, ein fattige trøst, men det e godt på humøret å væra bedre enn naboen. Ein aen ting så me kan kjempa for i denna kampen er å hjelpa Sandnes Ulf, klubben som på flere måter er lik vår egen, med å holda plassen i Tippeligaen. Det er møkje kjekkare å reisa te Sandnes enn å bruka ett døgn på å reisa fram og tebars te Fredrikstad... I tillegg har Fredrikstad fått Pusic fra Engen...

Så min konkluksjon er at me har eindel å spilla for om me ska sjå bort fra fjerdeplassen så virke vanskelige å nå med nåværande form.

Så får me håpa at guttane våre med god hjelp fra både vêret og dommaren blåse Fredrikstad av banen!!!


Maakemedlem 114, ut.

Les resten av bloggen her: www.karmoya.blogspot.com



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar