Translate

torsdag 12. juli 2012

Det å ta ting for gitt

Vinnere tar ting for gitt,

når det å tape ikkje er et alternativ!

Personligt så trur eg at spelerane på FK Haugesund bør inneha denne egenskapen.  Eg trur den setningen inneholder basis te ein av dei egenskapane som kan være med på å skape enere om til vinnere. For me er vel alle enige om at det er uendelig stor forskjell, i fotballsammenheng spesielt, på å være best og det å være en vinner?
I min jobb driver eg med salg. Mine erfaringer derfra er at eg opplever at når eg tar for gitt at kunden velger mitt produkt, så smitter dette over på kunden og eg "vinner" kontrakten. Selvsikkerhet kan vi kalle dette. Fra dette utgangspunktet får eg som svar at troen på egne ferdigheter er viktig. Derfor er troen på egne ferdigheter en av de viktigere tingene her i livet.

Eg meine derfor, har vi troen på egne ferdigheter, kjenner til egne svakheter og unngår dem, og opptrer selvsikkert slik at vi får motstandaren til å tru at han ikkje har ein sjanse i havet til å vinne. Tilbake står vi med basis oppskriften for å vinne fotballkamper: Kun knallhard jobbing. Uten å jobbe knallhardt for å komme i posisjon til å vinne, så vil resultatet alltid være bygd på tilfeldigheter. Uten å jobbe knallhardt, har det å ha tro på egne ferdigheter ingen eller liten virkning.

Det er derfor me som er supporterar elske innstillingen til Tor Arne og Trygve. Dei springe og jobbe knallhardt, møkje meir enn motstandaren og takle endå hardare. Var det "lystløpar" Tori blei kalt? For ett herligt ord for ein supporter :)


Eg glede meg te søndag! Då ska guttane våres springa trønderlaget i fillebitar!!

Maakemedlem 114, ut

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar