Translate

onsdag 18. juli 2012

Uflaks sa Severin Suveren...

Skrevet etter tapet mot Rosenborg.
Eg må vær ganske gammalle så huske den gamle reklamen om påskevettreglane så gjekk på statskanalen ein gong i forrige århundre. Eg håpe inderligt at denne sesongs uflaks er brukt opp nå. Med uflaks meine eg ikkje udyktighet foran motstanderens mål, men uflaks fordi dei små marginane som et frispark-straffe-rødt kort, ikkje går vår vei. Noen vil vel nå sei at uflaks og udyktighet går hånd i hånd, og eg kan vel være litt enig i det utsagnet også. Me har uflaks fordi motstandaren score på sin første sjanse, mens me må ha ett utall av målsjanser. Motstandarlagets keeper pleier jo somregel å bli kåra te det lagets beste spiller... Nå inneholdt riktignok kampen på søndag også flere sjanser til motstanderlaget enn vi er vant med fra andre kamper denne sesongen. Pytt, pytt seie treåringen min hima. Får håpa det nya Forsvaret sette seg rimeligt kjapt.

Eg hadde ikkje tenkt å skriva så møkje om dommerane, men dei er nå engang ein del av spillet. På godt og vondt, mest på godt, for det er ikkje adle fotballspillerar så heilt klare å styra seg. Mange gode eksempler fra kampen på søndag og der me har spillerar på bortelaget så vise med kroppspråk at dei ikkje ville forstå hva årsaker dommeren dømte for. Eg lure på om dei prøve å juksa/snakka til seg fordelar? Eg fatte ikkje at dei orke å driva på med fotball og samtidig opføre seg som småbarn som ikkje får viljen sin. 

Når eg skrive dette så er eg vel ikkje så møkje bedre selv:)
Vi både burde og skulle vi hatt kampen inn i vårt spor tidlig i første omgang ved at vi skulle hatt et klart straffespark("alle straffesparks mor" fikk ei Maaka på siden av meg i tekstmelding fra ein tvsjåar) Eg ska vara veldige forsiktige med å kritisere dommerane for eg vett at jobben dei gjere e gjerne vanskeligere enn jobben ein fotballspiller gjør. Ein aen ting som eg irritere meg grønne over er at det må vara muligt for minst ein av dei tri svartkledde å sjå og slå ned på ulovlig armbruk av spillerene te motstanderlaget. Eg har sjelden sett maken til armbruk siden Erik Hoftun var like "rask" som Kjetil Rødahl ein cupkamp for noken år siden...
Men klage våre fotballspillerar? Nei. Dei så spille på FKH er proffe, og legge dommeravgjørelsar bak seg og forsøker å gjøre noe med saken selv. Det e den store forskjellen på "byass og bondeknøl" Selv om vi nå er frarøvet seks potensielle poeng av denne dommeren(+cupfinalen i 2007), lar vi oss ikkje affisere av desse fakta. Det e kun neste kampen og neste duell som gjelder for oss.

Mine Facebook-venner om Jostein Grindhaug:
"det e det eg seie, han (Jostein) e te å eta opp:)" "haha Jostein e konge"
Om dommeren:)
"neste gang får me kjøpa oss ein sjøl""vi bør ha litt å gå på hos Stadberg nå""dette er ikke rettferdig""grrr"

Tilslutt så vil eg igjen få skriva litt skryt: Tori så komme inn, og etter mi meining får laget på sporet igjen. Synd du er ute for fleire måneder, men bra du love oss cupfinale. Eg har bestilt rom på Grand...Ein annen liten ting, Eirik Mæland så komme bort te Maakeungane og tar high five med dem, du fikk ihvertfall min sønn som supporter:) Eirik, med detta så gjere du meg stolt av å følga og være supporter av FK Haugesund!

Maakemedlem 114 ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar