Translate

mandag 2. juli 2012

Nye muligheter

Toppoppgjøret mot Tromsø unnagjort


Eg tror at de fleste av oss som gjekk him fra stadion på lørdag var enige i at vi gjerne både kunne, og gjerna burde ha vunnet denna kampen. Men så va det dessa marginane då... Noen vil gjerna påstå at slike ting jevner seg ut iløpet av en hel sesong og at vi var veldig effektive før ferien. Nå har det seg sånn at mången av sjansane og avslutningane FKH har kommer av effektivt spill og ikke tilfeldigheter i 16 meterfeltet.


Så va det Nikola Djurdjik da... Håper at me får beholda han ut sesongen når en tenker på at han ifjor gjorde 75 prosent av sine mål etter 1 Juli. Skal det samma skje igjen står han med 36 mål te slutt :) Eller om eg e meir edruelige: Fortsette han i detta tempoet ende han på 21 mål... Søder komme da te å enda på 19.

Øyeblikket eg bite meg merke i er etter kampslutt. Eirik Mæland går mot Maakeongane og klappe, og bak Mæland komme Søder lett joggande, stoppe opp og vinke på ein måte så minne meg om et farvel te dei små. Eg blei heilt rørt og kjente på klompen i halsen der og da. Tankane gikk på at ingenting e for evigt.

Skuffelsen etter kampen mot Tromsø satt sånn i at eg droppa EM finalen. Klarte å holda meg borte de første 50 minuttane ihvertfall:) Da var kampen heldigvis avgjort i Spanias favør og italienerane var så slappe at de ikkje engang forsøkte å juksa seg te noken frispark som dei vanligvis gjør. Kampen var visstnok også veldig jevn ifølge en av mine venner på Facebook. Etter 81 minutter hadde laga 50% hver av banespillet og 11 avslutninger hver... Jevnt..

Tilslutt, to bortekampar på 4 dagar mot et Odd lag som før sesongen hadde som målsetning om å kjempa blandt topp 4. Detta blir langt ifra noen "walk in the park", men eg trur at me har sjansen te å ta dei i begge kampane. Eg trur også at det å vinna den første kampen blir en liten nøkkel te å vinna den andre kampen også. Stå på gutta, og håpe mange tar turen over for å være FKHs 12 mann på Skagerak Arena.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar